787-272-533
/
biuro@sky-poz.pl

Projekt i montaż SSP

Instalacje przeciwpożarowe SSP

Firma Sky-Poż oferuje wykonanie profesjonalnego projektu oraz fachowy montaż urządzeń sygnalizujących i pozostałych elementów systemu sygnalizacji pożaru (SSP). Montaż przeprowadzony przez specjalistów z Naszej Firmy to gwarancja niezawodnego funkcjonowania instalacji PPOŻ, a co za tym idzie, najwyższego poziomu bezpieczeństwa i ochrony przeciwpożarowej.

System sygnalizacji pożarowej, czyli w skrócie SSP (można go stosować wymiennie ze skrótowcem SAP, który oznacza system alarmu pożarowego) to instalacja, która ma zapewnić ochronę przeciwpożarową w obiekcie, najczęściej publicznym lub komercyjnym, który jest uczęszczany przez dużą liczbę osób lub w którym znajduje się znaczna ilość zasobów materialnych. Dowiedz się, z jakich elementów składa się instalacja SSP, na czym polega jej działanie, a przede wszystkim jak przyczynia się do skutecznej ochrony przeciwpożarowej budynków.

Instalacja SSP spełnia szereg funkcji. Służy nie tylko do gaszenia pożaru, ale także do tłumienia go już w zarodku, zawiadomienia straży pożarnej i ułatwienia sprawnej ewakuacji. Za te wszystkie zadania odpowiadają poniższe elementy wchodzące w skład systemu:

Centrala systemu pożarowego (CSP) – jest najważniejszym urządzeniem całego układu, a konkretnie komputerem, który rejestruje i analizuje dane pochodzące z sensorów wykrywających zarzewie ognia oraz steruje pozostałymi elementami systemu sygnalizacji pożaru. Rolą osoby odpowiedzialnej za prawidłowe działanie CSP jest jej konfiguracja, czyli ustalenie scenariusza sytuacji kryzysowych, w których instalacja SSP zostanie włączona. Zwykle narzędziem do konfiguracji jest tradycyjny komputer lub panel sterowania wbudowany w urządzenie.

W zależności od wymagań i możliwości finansowych inwestora oraz specyfiki obiektu (warunków, które w nim panują) centrale mogą różnić się funkcjonalnościami, a co za tym idzie – ceną. W zależności od rodzaju CSP różnić się może także liczba pozostałych elementów wchodzących w skład systemu. Na rynku w ramach systemów sygnalizacji pożaru dostępne są zarówno małe centrale, które obsługują kilkadziesiąt innych urządzeń, jak i zaawansowane centrale modułowe, które działają w połączeniu z tysiącami elementów.

Czujki – zwane też detektorami, to urządzenia, których zadaniem jest jak najszybsze wykrycie pożaru (dymu), a także zapobieganie fałszywym alarmom. Na wybór odpowiednich czujek duży wpływ mają warunki panujące w obiekcie związane z temperaturą, wentylacją, obecnością spalin i pyłów oraz typem zasobów składowanych materialnych. System sygnalizacji pożaru może być wyposażony w następujące detektory, uwzględniając sposób wykrywania zagrożenia:

  • czujniki optyczne – wykrywają widzialny dym na pierwszym etapie pożaru, czyli przed rozprzestrzenieniem się otwartego ognia;
  • czujniki jonizacyjne – reagują na cząstki dymu w powietrzu, które powstają na skutek jonizacji, czyli zmieniania się właściwości elektrycznych powietrza;
  • czujniki ciepła/termiczne – generują alarm, gdy temperatura wzrośnie gwałtownie lub przekroczy wartość ustalaną przy konfiguracji systemu;
  • czujniki płomieni – są stosowane rzadko, bo nie wykrywają pożarów bezpłomiennych, reagują bowiem na promieniowanie podczerwone emitowane przez płomień.
  • czujniki liniowe – są zbudowane z nadajników, odbiorników i lustra – nadajnik wysyła wiązkę promieniowania podczerwonego, która po odbiciu się od lustra dociera do odbiornika; jeśli powietrze będzie obecny dym, wiązka wróci zaburzona i zostanie włączony alarm;
  • czujniki multisensorowe – to nic innego, jak kilka detektorów w jednej obudowie, np. termiczny i optyczny, które można włączyć razem lub wybrać jeden, dostosowany do aktualnych warunków w pomieszczeniu;
  • czujniki zasysające – analizują zasysane powietrze pod względem obecności cząstek występujących przy pożarze.

GDZIE WARTO MONTOWAĆ SYSTEMY SYGNALIZACJI PPOŻ?

Instalacje przeciwpożarowe SSP montowane są zarówno w domach, jak i firmach, zakładach pracy czy obiektach publicznych. Oferowane klientom z Łodzi, Warszawy i okolic. Systemy SSP świetnie się sprawdzają między innymi w:

  • szkołach, przedszkolach, żłobkach,
  • urzędach, szpitalach, przychodniach,
  • aptekach, sklepach, galeriach handlowych,
  • hotelach, pensjonatach, ośrodkach wczasowych,
  • obiektach widowiskowo-sportowych,
  • muzeach, teatrach, restauracjach, barach,
  • bankach i placówkach pocztowych,
  • magazynach i biurach,
  • garażach podziemnych i domach jednorodzinnych,
  • dworcach kolejowych i stacjach metra.

Oferta firmy Sky-Poż skierowana jest zarówno do klientów indywidualnych, jak i firm oraz instytucji nie tylko z Łodzi i Warszawy.

Przykładowy koszt dla budynku około 150 m2 (projekt+montaż+materiały)

Około 15 000 PLN

Doskonale wiemy, że zabezpieczenia są kosztowne, należy jednak pamiętać, że taka inwestycja szybko się zwróci. Co więcej, w razie zagrożenia jej obecność może pomóc ocalić znajdujących się w budynku ludzi. Instalacja sygnalizacji pożaru ma wiele zalet, dlatego nie zwlekaj tylko sprawdź jej atuty.

Dlaczego warto zainwestować?

Przede wszystkim dlatego, że pozwala szybko reagować w razie pojawienia się ognia – a co za tym idzie zapobiegać jego rozprzestrzenieniu w kolejnych pomieszczeniach. Dodatkowo, dobrze wykonany projekt systemu sygnalizacji pożaru w sytuacji zagrożenia ułatwia prowadzenie działań ratowniczych, np. ewakuacje. Inwestycja w tego typu instalacje to także doskonałe zabezpieczenie firmy. W razie pożaru straty mogą być ogromne i wiązać się z koniecznością zawieszenia prowadzonej działalności na jakiś czas. Dlatego pomyśl o instalacji sygnalizacji pożaru jak o inwestycji na kolejne lata. To zabezpieczenie, które może uchronić Cię przed utratą majątku.

Projekt systemu sygnalizacji pożaru – na co zwrócić uwagę?

Przede wszystkim na rodzaj obiektu, w którym ma zostać zainstalowany. Warto zastanowić się jaki system nas interesuje. Najlepiej wybrać taki, który wraz z rozwojem firmy będzie można stopniowo rozbudowywać. Oczywiście należy także zweryfikować jaka instalacja będzie zgodna z przepisami budowlanymi. Nasza firma posiada wieloletnie doświadczenie w branży, na swoim koncie mamy udane współprace z wieloma klientami. Dzięki czemu doskonale wiemy jak odpowiedzieć na potrzeby kupujących. Chętnie pomożemy wybrać odpowiedni system, który sprosta wymaganiom danego obiektu.

O czym warto pamiętać?

Jeśli chcesz, żeby zaprojektowana i zamontowana instalacja była skuteczna, konieczna jest jej rutynowa kontrola. Każda, nawet drobna usterka może przyczynić się do awarii, a co za tym idzie sprawić, że ogień nie zostanie wykryty. Dlatego też tak ważne są przeglądy i konserwacja, podczas których sprawdzona zostanie centrala oddymiania, klapy, a także czujniki czy sygnalizatory. Tylko w ten sposób zyskasz pewność, że wszystko działa prawidłowo lub dowiesz się co należy naprawić.

Koszt wykonania projektu SSP

od 2000 PLN
FAQ - pytania i odpowiedzi

    Formularz kontaktowy



    Sky-Poż Robert Grabowicz

    Kalenice 77, 99-420 Łyszkowice
    SERWIS: ul. Strykowska 82 91-604 Łódź

    Tel. 787-272-533

    biuro@sky-poz.pl

    Administratorem Twoich danych osobowych jest Sky-Poż Robert Grabowicz. Przeczytaj Politykę prywatności i dowiedz się więcej o ochronie Twoich danych.