Firma Sky-Poż oferuje wykonanie profesjonalnego projektu oraz fachowy montaż urządzeń sygnalizujących i pozostałych elementów systemu sygnalizacji pożaru (SSP). Montaż przeprowadzony przez specjalistów z Naszej Firmy to gwarancja niezawodnego funkcjonowania instalacji PPOŻ, a co za tym idzie, najwyższego poziomu bezpieczeństwa i ochrony przeciwpożarowej.
System sygnalizacji pożarowej, czyli w skrócie SSP (można go stosować wymiennie ze skrótowcem SAP, który oznacza system alarmu pożarowego) to instalacja, która ma zapewnić ochronę przeciwpożarową w obiekcie, najczęściej publicznym lub komercyjnym, który jest uczęszczany przez dużą liczbę osób lub w którym znajduje się znaczna ilość zasobów materialnych. Dowiedz się, z jakich elementów składa się instalacja SSP, na czym polega jej działanie, a przede wszystkim jak przyczynia się do skutecznej ochrony przeciwpożarowej budynków.
Instalacja SSP spełnia szereg funkcji. Służy nie tylko do gaszenia pożaru, ale także do tłumienia go już w zarodku, zawiadomienia straży pożarnej i ułatwienia sprawnej ewakuacji. Za te wszystkie zadania odpowiadają poniższe elementy wchodzące w skład systemu:
Centrala systemu pożarowego (CSP) – jest najważniejszym urządzeniem całego układu, a konkretnie komputerem, który rejestruje i analizuje dane pochodzące z sensorów wykrywających zarzewie ognia oraz steruje pozostałymi elementami systemu sygnalizacji pożaru. Rolą osoby odpowiedzialnej za prawidłowe działanie CSP jest jej konfiguracja, czyli ustalenie scenariusza sytuacji kryzysowych, w których instalacja SSP zostanie włączona. Zwykle narzędziem do konfiguracji jest tradycyjny komputer lub panel sterowania wbudowany w urządzenie.
W zależności od wymagań i możliwości finansowych inwestora oraz specyfiki obiektu (warunków, które w nim panują) centrale mogą różnić się funkcjonalnościami, a co za tym idzie – ceną. W zależności od rodzaju CSP różnić się może także liczba pozostałych elementów wchodzących w skład systemu. Na rynku w ramach systemów sygnalizacji pożaru dostępne są zarówno małe centrale, które obsługują kilkadziesiąt innych urządzeń, jak i zaawansowane centrale modułowe, które działają w połączeniu z tysiącami elementów.
Czujki – zwane też detektorami, to urządzenia, których zadaniem jest jak najszybsze wykrycie pożaru (dymu), a także zapobieganie fałszywym alarmom. Na wybór odpowiednich czujek duży wpływ mają warunki panujące w obiekcie związane z temperaturą, wentylacją, obecnością spalin i pyłów oraz typem zasobów składowanych materialnych. System sygnalizacji pożaru może być wyposażony w następujące detektory, uwzględniając sposób wykrywania zagrożenia:
Instalacje przeciwpożarowe SSP montowane są zarówno w domach, jak i firmach, zakładach pracy czy obiektach publicznych. Oferowane klientom z Łodzi, Warszawy i okolic. Systemy SSP świetnie się sprawdzają między innymi w:
Oferta firmy Sky-Poż skierowana jest zarówno do klientów indywidualnych, jak i firm oraz instytucji nie tylko z Łodzi i Warszawy.
Przykładowy koszt dla budynku około 150 m2 (projekt+montaż+materiały)
Około 15 000 PLN
Doskonale wiemy, że zabezpieczenia są kosztowne, należy jednak pamiętać, że taka inwestycja szybko się zwróci. Co więcej, w razie zagrożenia jej obecność może pomóc ocalić znajdujących się w budynku ludzi. Instalacja sygnalizacji pożaru ma wiele zalet, dlatego nie zwlekaj tylko sprawdź jej atuty.
Przede wszystkim dlatego, że pozwala szybko reagować w razie pojawienia się ognia – a co za tym idzie zapobiegać jego rozprzestrzenieniu w kolejnych pomieszczeniach. Dodatkowo, dobrze wykonany projekt systemu sygnalizacji pożaru w sytuacji zagrożenia ułatwia prowadzenie działań ratowniczych, np. ewakuacje. Inwestycja w tego typu instalacje to także doskonałe zabezpieczenie firmy. W razie pożaru straty mogą być ogromne i wiązać się z koniecznością zawieszenia prowadzonej działalności na jakiś czas. Dlatego pomyśl o instalacji sygnalizacji pożaru jak o inwestycji na kolejne lata. To zabezpieczenie, które może uchronić Cię przed utratą majątku.
Przede wszystkim na rodzaj obiektu, w którym ma zostać zainstalowany. Warto zastanowić się jaki system nas interesuje. Najlepiej wybrać taki, który wraz z rozwojem firmy będzie można stopniowo rozbudowywać. Oczywiście należy także zweryfikować jaka instalacja będzie zgodna z przepisami budowlanymi. Nasza firma posiada wieloletnie doświadczenie w branży, na swoim koncie mamy udane współprace z wieloma klientami. Dzięki czemu doskonale wiemy jak odpowiedzieć na potrzeby kupujących. Chętnie pomożemy wybrać odpowiedni system, który sprosta wymaganiom danego obiektu.
Jeśli chcesz, żeby zaprojektowana i zamontowana instalacja była skuteczna, konieczna jest jej rutynowa kontrola. Każda, nawet drobna usterka może przyczynić się do awarii, a co za tym idzie sprawić, że ogień nie zostanie wykryty. Dlatego też tak ważne są przeglądy i konserwacja, podczas których sprawdzona zostanie centrala oddymiania, klapy, a także czujniki czy sygnalizatory. Tylko w ten sposób zyskasz pewność, że wszystko działa prawidłowo lub dowiesz się co należy naprawić.
Kalenice 77, 99-420 Łyszkowice
SERWIS: ul. Strykowska 82 91-604 Łódź
Tel. 787-272-533
Administratorem Twoich danych osobowych jest Sky-Poż Robert Grabowicz. Przeczytaj Politykę prywatności i dowiedz się więcej o ochronie Twoich danych.